読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

ぱしゅみなクリップ

上京したてほやほや女子大生のあれこれ。

【和訳】Mumford & Sons ”Ditmas” を和訳してみた。

「そして今僕は君を失った」

とても悲しい、流れるようなメロディーが染みる失恋ソングです。

 

 

Mumford & Sons - Ditmas

Ditmas

Ditmas

 

And in time
As one reminds the other of the past
A life lived much too fast to hold onto
How am I losing you?

そして時間は流れる
今までのことを思い出す
人生を抱え込むにはあまりにも早く過ぎていった
一体どうやって僕は君を失うのだろう?

 

A broken house
Another dry month waiting for the rain
And I had been resisting this decay
I thought you'd do the same

壊れかけた家
乾いた月日に雨が降りそうだ
僕は壊れないように支えていた
君も僕と同じ考えだって思っていたから

 

But this is all I ever was
And this is all you came across those years ago
Now you go too far
Don't tell me that I've changed because that's not the truth
And now I'm losing you

でもこれは僕が今まであったことの全てなんだ
そしてこれは君がこの何年で起こしてきたことの全てなんだ
今君はあまりにも遠くに行ってしまった
僕が変わったなんて言わないで、それは真実なんかじゃないから
そして今僕は君を失った

 

Fragile sound
The world outside just watches as we crawl
Crawl towards a life of fragile lines
And wasted time

壊れそうな音
世界は僕らが泳ぐのをただ外から眺めている
壊れそうな人生の道を渡っていく
時間を無駄にしてまでも

 

And so I cry
As I hold you for the last time in this life
This life I tried so hard to give to you
What would you have me do?

だから僕は泣いた
この人生で最後の時のように君を抱きしめた
この人生をただ君にささげたんだ
君はこれ以上どうしろというの?

 

But this is all I ever was
And this is all you came across those years ago
Now you go too far
Don't tell me that I've changed because that's not the truth
And now I'm losing you

でもこれは僕が今まであったことの全てなんだ
そしてこれは君がこの何年で起こしてきたことの全てなんだ
今君はあまりにも遠くに行ってしまった
僕が変わったなんて言わないで、それは真実なんかじゃないから
そして今僕は君を失った

 

Where I used to end was where you start
You were the only one
And now I see your eyes move too fast
You were the only one

僕の最後は君にとっての始まりだったんだ
君はただ一人の大切な人だった
そして今君の目はあまりに早く動いている
君はただ一人の大切な人だった

 

Careful hands
And wandering without that much to say
Your words are empty as the bed we made
Is there another way?
Oh love, is there another way?

こわばった手
これ以上何か話すべきか戸惑っているよ
君の言葉は今の僕らの関係にはもう何も響かない
こうする他に道はなかったんだろう?
あぁ愛よ、こうする他に道はなかったんだろう?

 

And now I'm losing you

そして今僕は君を失った

 

But this is all I ever was
And this is all you came across those years ago
Now you go too far
Don't tell me that I've changed because that's not the truth
And now I'm losing you

でもこれは僕が今まであったことの全てなんだ
そしてこれは君がこの何年で起こしてきたことの全てなんだ
今君はあまりにも遠くに行ってしまった
僕が変わったなんて言わないで、それは真実なんかじゃないから
そして今僕は君を失った

 

Wilder Mind

Wilder Mind

 

 

Mumford & Sons は本当にメロディーと歌詞の良さに尽きますね。

この曲もこんなに悲しい歌詞なのに、

さわやかなメロディーが心にすっと入ってきます。